Нове дослідження офтальмологів з клініки Wills Eye Hospital (США) підтвердило, що дистанційне навчання, що передбачає збільшення часу, яке діти проводять перед монітором, може призвести до сильної напруги очей, нечіткості зору, головного болю, а також стану, званого недостатністю конвергенції.
Недостатність конвергенції - це аномалія зорової системи, що характеризується зниженою здатністю очей повертатися один до одного або підтримувати сходження. Через це часто виникає двоїння перед очима та відчуття, що слова та літери переміщуються по сторінці під час читання.
Під час дослідження фахівці провели опитування 110 школярів віком від 10 до 17 років. Вчені ставили питання про тривалість занять учасників (вона варіювалася від трьох до десяти годин), їх самопочуття та якість зору до і після навчання. Перед дослідженням у дітей не було жодних проблем із очима.
Опитування показало, що чим більше часу діти сидять перед монітором, тим вище ймовірність, що вони будуть відчувати напругу очей та недостатню конвергенцію: 57% учасників скаржилися на нечіткість зору та головні болі, а 61% – на труднощі з читанням, спричинені аномалією зорової системи. .
Щоб знизити негативний вплив комп'ютерів та планшетів на зір, лікарі радять частіше робити перерви, виконувати гімнастику для очей та використовувати зволожуючі краплі.
Незважаючи на те, що результати дослідження здаються досить багатообіцяючими, фахівці зазначають, що експеримент проводився серед дуже маленької групи людей і надалі планують провести додаткові дослідження з великою кількістю учасників.